torsdag 6 januari 2011

Min ledsagare Wiktoria

Wiktoria

Wiktoria och jag vilar mellan karusellerna

Minigolf i Åhus

För många år sedan hade jag en ledsagare som hette Wiktoria. Jag tyckte mycket bra om henne. Hon var rak och passade tider. Jag kunde prata med henne om nästan allt. Hon visste att jag ville träffa en tjej och hon förstod att det var svårt för mig. Vi gick ut och dansade tillsammans. Wictoria kunde inte dansa men jag lärde henne. Sista gången vi träffades gick vi till Banken där vi lyssnade på musik och tog en öl.

Jag vet egentligen inte varför hon slutade hos mig. Hon sa att det var av personliga skäl. Hon ville inte säga vad det var, tyvärr. Jag tror att hennes kompisar påverkade henne. Jag har ingen aning om vad det var och jag vill inte ta reda på det heller. Så är det.

En gång åkte vi till Danmark och gick på Tivoli. Hon gillade egentligen inte att åka karuseller men gjorde det för min skull. Vi åkte ett skepp som gungade fram och tillbaka, spöktåget som var lite läskigt, berg-och-dalbana och mycket annat. Sen fick vi sitta länge och vila för att orka att åka igen.

Sen åkte vi hem. Jag var så trött att jag somnade och då tog Wiktoria kort på mig.

Vi har också varit i Åhus. Där spelade vi minigolf och åt glass och pizza. Annat vi gjorde tillsammans var att åka till en djurpark. Jag är allergisk mot gräspollen så jag nös hela tiden för jag hade glömt min medicin hemma. Och så har vi varit på konsert. Där regnade det och vi blev jätteblöta.

Wiktoria var en bra ledsagare och jag fick respektera att hon inte ville fortsätta att jobba med mig.

3 kommentarer:

  1. Så trevligt Du har haft det tillsammans med Din ledsagare Wiktoria!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft kul ihop. Jag förstår att du saknar henne.

    SvaraRadera
  3. Genom åren har Du haft många ledsagare och de flesta har det fungerat bra med - förstår hur Du känner det när Du på nytt måste börja om och lära känna en ny ledsagare! Men Du är fantastisk Gilbert som kämpar på och jag vet att alla som kommer i kontakt med Dig också tycker så! Jag vet också att Du och Wiktoria träffas i bland för att tillsammans ta en fika och snacka lite - hon som de flesta av Dina före detta ledsagare vill gärna vara fortsatt vän med Dig och det är väl bevis nog på att Du är FANTASTISK!
    Kram Mamma

    SvaraRadera