måndag 17 januari 2011

Resan till Rhodos

Här sitter jag! 

Pappa och jag

När jag var liten var jag med mamma och pappa på Rhodos. Det jag minns är att det var fint och härligt. Mina minnen av pappa då var att han var snäll och fin. Han tyckte mycket om mig. Pappa var sjöman så han var borta mycket. Jag minns inte riktigt hur det var när han kom hem. Jag var så liten. Mamma följde med pappa en gång på sjön, det var innan jag föddes.

Jag minns lite när mamma och pappa skildes. Pappa hade träffat en annan. Hon hette Gisela och lever inte längre. Jag tyckte aldrig om Gisela. Hon ville ha pappa för sig själv. Hon förstod inte att jag behövde honom. Jag hälsade på hos pappa och Gisela varannan månad. När jag blev stor valde jag att inte träffa pappa mer.

Nu är pappa död. Han ligger i en minneslund i Helsingborg.

4 kommentarer:

  1. Vi hade de fint tillsammans Du, jag och pappa under Dina tidiga år. Förstår att det blev svårt för Dig när pappa och jag skildes trots att vi försökte göra de så bra som möjligt för Dig men tyvär så valde pappa en kvinna som inte förstod att Du var en del av pappa och jag är ledsen för att det blev så!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du fanns i din Pappas hjärta även när han inte visade det....

    SvaraRadera
  3. Skilsmässor är nog alltid svåra, särskilt för barnen. Och det är så vanligt nu för tiden. Vad bra ändå att du har fina minnen.

    SvaraRadera
  4. SÖTNOS! JAG ÄLSKAR DIG GILBERT!

    SvaraRadera