måndag 24 januari 2011

Mammas och min stuga

Jag utanför vår stuga

Mamma och jag har en kolonistuga tillsammans. Vi köpte den i höstas och den ligger på koloniområdet bakom sjukhuset. Vi tittade på olika stugor först. Det var en som var för dyr, en låg på en tomt som var alldeles igenvuxen. Hade vi köpt den hade vi fått slita ut oss. En kompis till mamma hittade två stugor på Internet som var till salu. Den ena var så liten att vi inte hade kunnat sitta där i trädgården. Mamma skojade med Britt och sa att vi köpte den. Då slängde Britt handduken ifrån sig och skrek "nu har de köpt den lilla, nu kommer de att slita ut sig". Sen berättade mamma att vi köpt den andra istället. Då blev Britt glad.

Den vi köpte kallar vi för nr 10. Den är så jättefin och grann. Jag har en uppgift och det är att lacka brädorna vid ingången för att de inte ska ruttna. Det blir säkert fint. Vi ska köpa en gasolgrill, en sådan som man trycker på två gånger för att den ska starta. Den ska jag sköta, jag ska vara grillmästare. Och så ska vi köpa blommor som vi ska plantera. Vi ska så rädisor och massor med annat. Löken har redan kommit upp, det såg vi nu i helgen när vi var där. Det kommer att bli så fint.

Det finns ett litet pentry där man kan laga mat. Och så finns det en soffa och ett bord som vi redan målat om. Och så har vi sex stolar.

Vi ska vara där mycket nu när det blir vår. När jag tänker på det blir jag varm i hjärtat.

5 kommentarer:

  1. Jag blir också varm i hjärtat när jag tänker på vår stuga - längtar jättemycket till våren och alla sköna stunder som vi skall ha tillsammans med våra vänner!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. JAAA det var ett bra köp ni gjorde!!!! Stugan är ju kanonfin!! Och som ni jobbade slet för att fixa till den....Jag o Rikard ser fram emot att besöka er till sommaren!!!!Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha en kolonistuga! Fast du har lovat att vi ska sitta där i sommar och skriva bloggen och boken, så då känner jag mig glad.

    SvaraRadera
  4. Pia, Rikard och Lena Ni är så välkomna ner till vår stuga - LÄNGTAR!
    Kramizzzzz Gilbert o Kerstin

    SvaraRadera
  5. Det ser jag verkligen fram emot! Tack för inbjudan!

    SvaraRadera