lördag 4 december 2010

Jag är Gilbert

Jag heter Gilbert och jag är 39 år gammal. Jag föddes år 1970 i Helsingborg. Jag har en mild cp-skada och är lite svag i höger sida, men sitter inte i rullstol. Och så har jag epilepsi, jag får anfall i den svaga sidan. Man kan se på mig när ett anfall är på gång för då börjar mina ögon titta från ena sidan till den andra. Huvudet vänder sig till vänster. Det kommer ljud ifrån min mun, men det försöker jag hålla tillbaka när jag är med andra människor för att de inte ska bli rädda.

Jag är en glad prick med många järn i elden. Jag låter inte mina handikapp hindra mig utan är en aktiv människa. Jag vill skriva den här boken för att andra handikappade ska se att man kan leva ett bra liv och inte låta sig tryckas ner och hindras av andra. Jag vill låta min röst bli hörd.

2 kommentarer:

  1. Nej, Ditt handikapp låter verkligen inte hindra Dig. Jag är så stolt över Dig och jag är också helt säker på att Du genom Din bok kommer att hjälpa många.
    Du är i allra högsta grad en individ som inser att vi har alla både rättigheter och skydligheter!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Hej Gilbert! Nu har jag börjat läsa din bok och det ska bli spännande att få följa dig på din resa.
    Många kramar
    Birgitta

    SvaraRadera