torsdag 17 februari 2011

Skolan i Helsingborg

 Sista dagen i skolan

När jag var barn så gick jag i förskola i Helsingborg. Vi var bara fyra i klassen, tre pojkar och en flicka. Jag hade en favoritlärare, hon var lugn och sansad. Det var en bra tid och en bra klass. Hade jag gått i en annan klass hade det nog varit liv i luckan, och jag har säkert inte lärt mig så mycket. Jag försökte lära mig matte och att läsa men det gick inte så bra. Men jag lärde mig massor av andra saker istället som har varit bra att ha i livet.

Mamma körde mig till skolan varje dag. Jag ville inte gå dit själv. Mamma jobbade så ibland fick jag åka taxi hem.

6 kommentarer:

  1. Tydligen går det att ha ett bra liv utan att kunna läsa och räkna. Det finns nog annat som är minst lika viktigt, och jag tror att du har lärt dig det istället.

    SvaraRadera
  2. Du var en omtyckt elev Gilbert!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  3. Vi har lagt in en ny dikt som din mormor skrev. Den är också jättefin!

    SvaraRadera
  4. Jag har upptäckt detta - fantastiskt att Ni kan scanna in de gamla bilderna - nostalgi!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  5. If you want to download Tik Tok videos easily, I suggest you this tiktok downloader

    SvaraRadera