måndag 7 februari 2011

Mitt möte med Emil Sigfridsson

Jag och Emil

En dag kom Emil Sigfridsson hit till Sommarro. Allögården hade bokat att Emil skulle komma hit. Det var så mycket folk, det var ett helt kompani. Det var så många som kom hit för att lyssna när Emil sjöng. Jag fick som tur var en sittplats. Jag hade en vanlig kamera då och jag tror att det var morsan som tog kortet när Emil står och håller om mina axlar. Emil var en riktig charmör, lugn och sansad. Det var riktigt roligt. Emil har blivit pappa sen sist och jag har sett varje konsert med honom.

När mamma jobbade på Brottsofferjouren bjöd hon in Emil till ett uppträde i en kyrka. Det var flera artister som sjöng och spelade. Det var mycket jobb för mamma men konserten blev bra. Nu har mamma slutat jobba och har fått en väldigt bra efterträdare.

3 kommentarer:

  1. De är inte bara Du som gillar Emil, Gilbert - jag määää!!!!!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Jag såg på Emils hemsida att han spelade i Östermalskyrkan den 22 februari förra året. Det var en gala arrangerad av Brottsofferjouren. Antagligen den du menade!?

    SvaraRadera
  3. Nej, då var jag inte inblandad men tidigare år har jag arrangerat den Internationella Brottsofferdagen som är den 22 februari. Så duktiga Ni är som nu också kan scanna in bilderna - beundransvärt!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera