torsdag 10 mars 2011

Jag vill hålla föredrag

 Jag vill hjälpa andra

Jag vill att många ska läsa min bok och blogg. Det hade varit roligt att få berätta om det här för andra. Kanske bli inbjuden någonstans och hålla ett litet föredrag.

Jag började skriva för att jag skulle få möjligheten att berätta min historia och att andra ska få veta vem jag är. Jag kan varken läsa eller skriva själv men kom på ide'n tillsammans med min kontaktperson Lena att vi kunde skriva tillsammans. Jag ser så många gånger att det är lite dålig kontakt mellan andra handikappade och ledsagare. Det gör mig arg. Jag tänker på dem som inte kan berätta hur de vill ha det. Jag önskar att ledsagarna mer försökte förstå hur det är att ha ett handikapp och hjälpa på rätt sätt. Ibland vill jag säga ifrån när jag ser något dumt, men blir lite feg och är tyst. Genom att skriva så kan jag kanske få andra att förstå att trots att vi har vissa handikapp så är vi inte annorlunda innerst inne.

Det känns underbart för mig att ha en blogg och en bok. Lena och jag träffas en gång i veckan och jag funderar tills dess vad vi ska skriva om. Jag blir glad, vi skrattar och är ett bra team.

Därför vill jag dela med mig av det till andra och peppa dom att också försöka. Om de inte heller kan läsa och skriva så kan de ta hjälp av sin kontaktperson eller ledsagare. Det vill jag berätta om.

Mitt mål är också att kunna ge ut min bok, kanske nästa år. Det kämpar jag för.

3 kommentarer:

  1. Du är fantastisk Gilbert !!!! Omtänksam som tänker på andra människor. Kämpa på så boken blir utgiven,jag tror det är många som vill läsa den!! Jag beundrar dig!! Kraam

    SvaraRadera
  2. Jag är såååååååå stolt över Dig Gilbert och jag är så enormt glad för att Du har människor runt omkring Dig som lyssnar och förstår Dig och ser Dig som en individ!
    Jag vet att Ditt mål är att alla funktionshindrade skall få samma möjligheter som Du har - jag är helt säker på att Du kommer att hjälpa många genom Din blogg och Din bok!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  3. Det är så kul att få vara din sekreterare. Vi har alltid lika roligt och är stolta båda två efter varje inlägg. Du har ett hjärta av guld!

    SvaraRadera