torsdag 31 mars 2011

Här bor jag bra

Här vill jag sitta med en tjej och ha det bra

Först bodde jag i B-trappan här på Sommarro. Det var på femte våningen och jag tyckte inte om att det var så högt upp. Jag var livrädd.

Jag pratade med chefen här i huset och sa att jag ville ha en ánnan lägenhet. En dag sa hon att det var en lägenhet ledig, det är den jag bor i nu. Mamma var så trött på att jag flyttat flera gånger så jag ordnade flytthjälp själv. Runo och Lennie hjälpte mig och det gick bra.

Lägenheten var sliten och han som bodde här förut rökte så ABK betalade en del av omtapetsering och målning. Jag fick bestämma färgen helt själv. Det är ljusblått i sovrummet och det är det enda jag fick betala för. Resten av lägenheten är gul och golven bruna.

Mamma blev imponerad över att jag fixade så mycket själv. Hon hjälpte mig med gardiner och lite annat.

Här trivs jag mycket bra och här vill jag stanna om jag inte träffar en tjej. Annars får hon flytta hit.

Mitt mål med boken är att någon tjej läser om mitt liv och förstår vilken bra kille jag är.

2 kommentarer:

  1. Du är en fin kille Gilbert! Håller tummarna för att Du skall finna en livskamrat!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är konstigt att tjejerna inte står i kö...

    SvaraRadera