torsdag 21 april 2011

Mitt kontaktnät

Mamma är bäst!


Jag har olika personer runt omkring mig i mitt liv.

Mamma är viktigast. Men om det skulle hända henne någonting så behöver jag ett bra kontaktnät. Det är som en röd tråd som inte får klippas av.

Jag har sett så många handikappade som är ensamma. Det är ingen som frågar om de vill ha något på huvudet när solen steker, och det är inte någon som stannar och pratar en stund. Så vill inte jag ha det.

Jag vill inte vara ensam, jag vill ha människor som bryr sig om mig.

Mitt kontaktnät:
Britt, Jeanette, Emil och Elias är mina släktingar och står mig nära.
Pia, Ida och Idas tjej Jenny. Vi träffas ibland och har kul ihop.
Tove är en kompis till mamma som vi brukar ha kontakt med.
Mao och Lena är ledsagare och David kommer att bli kontaktperson.
Britt-Marie på HS-service ställer alltid upp för mig.
Och många fler....

5 kommentarer:

  1. Jag tror att du alltid kommer att ha någon som bryr sig om dig. För du bryr dig om andra!

    Jag har förstått att du känner väldigt starkt för hur handikappade har det. Tänk om fler var som du, då skulle inte världen se ut som den gör!

    Vi får skriva mer om det här nästa gång vi träffas.

    SvaraRadera
  2. Du är väldigt omtänksam Gilbert!! Du ser människor som är i behov av hjälp som de inte får....Helt riktigt att se till så att du har kontaktnät.Jag är hedrad att finnas med där!! Jag önskar dig o mamma en Riktigt GLAD PÅSK!!!!

    SvaraRadera
  3. Mamma liknar faktiskt en påsk-kärring...hi hi En gullig sådan

    SvaraRadera
  4. Så bra Gilbert att Du förstår hur viktigt det är med ett kontaktnät - ensam är inte stark - vi behöver varandra! Du tänker på andra och jag hoppas att dom förstår vilken fantastisk man Du är! Jag är den röda tråden i Ditt liv och jag gör allt för att hjälpa Dig för att få ett bra kontaktnät, men få har tid och förståelse för detta.....men jag ger inte upp..."inget ont utan att det har något gott med sig"

    SvaraRadera
  5. Du är määäääää gullig Pia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera